Projekt Twilight på sluttampen

Nu har jag inte så mycket kvar av Twilight. Jag börjar vänja mig, och nånstans i mitt inre kan jag kanske begripa att ungdomarna gillar detta. Kan inte helt säkert säga att jag själv skulle ha gjort det. Det är inte min grej nu i alla fall. Fast jag ska också säga att allt begriper jag inte och en del går mig förbi, på grund av språket alltså. Ibland lyssnar jag i tron att de sitter i Edwards bil, för att i nästa mening inse att de är på skolan. (Nog för att han kör bil jättejättesnabbt, men...)

Häromkvällen skulle jag äntligen få lyssna på nåt som jag tyckte var riktigt intressant: Bella frågade Alice "how do you become a vampire". Men där hängde jag nästan inte med alls. Svåra specialord, och hur vet jag om det inte rentav var påhittade ord. Ska försöka läsa just den delen på svenska, för det vill jag veta.

Jag TROR att jag kommer att lyssna på resten av böckerna. Men jag tar paus emellan, längtar efter att ladda ner "mina" P1-program. Lyssnade en ganska bra bit på Biblioteket i dag på lunchen och det är ju så bra. Det var Klassikerrummet, och bl a Göran Everdal var med och diskuterade Alice i underlandet.

Jag är lite ambivalent när jag ömsom fetstilar, ömsom kursiverar boktitlar. Med det ville jag bara säga att jag vet det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår