Vinterträdgården - Christine Falkenland

Läste boken på sex dagar, ganska snabbt för att vara jag. Oväntat snabbt för att vara en Falkenland läst av mig. Tyvärr har jag i stort sett redan glömt denna bok. Är nog alldeles för trött för att skriva ett "Läst klart"-inlägg i dag, men jag kan fylla på mer sen om jag vill. Men jag läste otåligt och till min förvåning klarade jag alltså av att läsa denna bok snabbt. Jag ville bara se hur det skulle gå och kände mig smått beklämd nästan hela tiden. Fast det brukar jag nog göra med Falkenlands böcker.

Vet inte riktigt vad jag hade för förväntningar, och kanske läste jag den för hastigt. Den var absolut inte dålig och... läs den, tycker jag. Men det var ingen stor läsupplevelse för mig, och kanske var det just det jag hade väntat mig.

Och så tyckte jag det var så "jobbigt" att huvudpersonen som var 39 år så ofta refererade till sitt "medelålders" liv, haha!

Betyg 3.

Kommentarer

  1. Den kommer jag nog mest troligt att läsa, verkar intressant. Hon skriver bra, Falkenland/LL

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår