På min t-shirt

Lyssnar på ljudbok också. På utmärkta Höstoffer av Mons Kallentoft just nu, ja min tydligen vana trogen lyssnar jag nästan uteslutande på deckare i öronen.

Återkommer till själva boken vid annat tillfälle, men nu till något viktigare. På kvällens promenad beskrevs i öronen av uppläsaren Torsten Wahlund hur kriminalinspektör Malin Fors och en kollega samtalade med en person i en bokhandel som hade koppling till ett av mordoffren. Personen hade på sig en gul t-shirt med Bruce Springsteen i grönt på.

Jag tänkte "vilken cool t-shirt, en sån skulle jag... inte vilja ha, vem skulle jag vilja ha på min t-shirt?" Försökte med Lars Winnerbäck, Ulf Lundell, men nej. Just de två har såna stora, stora fans och jag hör inte till den skaran, vore fel av mig att se ut som en som kan alla deras texter utantill. Che Guevara? Alldeles för schablonmässigt.

Försökte med ABBA också, om inte annat så på ett ironiskt sätt. Det är tydligen ett nytt sätt att t ex lyssna på musik, ironiskt. Mycket konstigt, men så sägs det.

Så nu är det mitt problem. Jag som aldrig haft en idol, vem skulle jag ha på en gul t-shirt med grönt tryck?! Som är cool nog.

Joyce Carol Oates ligger faktiskt bra till. Om jag bara läser en till bok av August Strindberg (just det, jag har nog en bok oberättad) som jag också gillar så kanske det blir han.

På Bokhora kan man beställa JÄTTEcoola personligt utformade t-shirtar, gå in och kolla under Webshop. Jag hoppas på att jag kommer att ge mig en sån t-shirt i julklapp.



Nope Bruce.

Bild från bathroomwall.co.uk

Kommentarer

  1. Åh! Nu blir det jag som får kommentera på din blogg! Vad roligt, jag visste inte att du bloggade. Jag saknar bokhandeln och att vara med i boksvängen. Kul att du recenserar, även om jag för tillfället bara läser franska böcker och det inte alltid kan bli de titlar jag mest önskar läsa (fast för tillfället är det faktiskt Petit dejeuner chez Tiffany). Sedan finns ju alltid bokhora såklart.
    Oates tycker jag är en stark kandidat för t-shirten, mycket bra val! Säg till om du hittar en sådan.

    SvaraRadera
  2. Ja men hej! Har inte "länkat ut" bokbloggen särskilt mycket än, skulle testa ett tag först för att se om jag kom igång, men nu kanske jag har testat ett ganska bra tag.

    Jag har faktiskt en annan Truman Capote-bok här hemma, på engelska, som jag inte läst (tror det är Summer Crossing). Kanske är dags... får väl snart börja göra kölista på mina böcker.

    Tack för kommentar!

    SvaraRadera
  3. Har ett förslag till vem som kan vara på t-shirten. En person som är inne just nu inom litteraturen: Nämligen clifton fexmo. Vad sägs om det?/LL

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår