Testing: japanen

Skulle bara testa Murakami i går, Fågeln som vrider upp världen, för att bilda mig en uppfattning om språk, stil, etc. Men jag blev nog lite fast och läste i sängen till sidan 53. Jag brukar sällan läsa mer än 4 sidor efter att jag lagt mig. Fast jag vet ännu inte riktigt vad det här är för slags bok, folk brukar säga nåt om "drömskt" och "en annan värld" när Murakami kommer på tal, och även om det handlar om en till synes högst normal man som sagt upp sig från sitt arbete och just nu gör sitt bästa för att uppfylla sina plikter som hemmaman, så känner jag ett tydligt drag av "mysko-het".

Man kan undra varför jag fastnar för extremt tjocka böcker när jag inte gillar tjocka böcker. Men en tröskelövervinning är väl att jag faktiskt ändå finner dem så pass intressanta att jag ändå inte räds att testa.

Faktum är att när det gäller I en annan klass så är jag väldigt nöjd med att den är tjock, för den vill jag ska vara länge.

Uh, jag är lite kluven inför vilken bok jag ska läsa hemma just nu faktiskt. Och apropå det så kommer snart ett inlägg som jag fyllt på lite nu och då; det handlar om påbörjade böcker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår