Ryskt med blommigt omslag

Av en slump började jag läsa en bok i dag, en roman som jag faktiskt varit nyfiken på, men eftersom jag har en sådan "kö" på bokläsningen så låg väl en diffus plan på att ta den lite senare. Men nu kommer jag ta den tidigare! Wild av Cheryl Strayed och Undersökningen av Kristina Hultman får vänta lite.

Boken är Lasarus kvinnor, skriven av Marina Stepnova. Det är förlaget 2244 som varit så kloka att de gett ut denna ryska roman i Sverige. Berättelsen började väldigt direkt och grep genast tag i mig och jag känner mig ganska säker på att jag kommer att tycka om hela boken.

Enligt beskrivningen blir det rysk 1900-talshistoria skildrat genom tre kvinnor. Jag vill inte läsa så mycket mer om boken ännu, har gjort det tidigare men kände mig ändå helt överraskad av ungefär varje ord när jag läste de 25 första sidorna i rask takt.


Bild från Bokus 

Kommentarer

  1. Tack för tipset, ryska författare känner jag inte till många :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår