Murakamisug

Läste just ett reportage om förekomsten av katter i Haruki Murakamis romaner i tidningen Kattliv nr 5 2013. Och fick ett sådant sug efter att läsa mer Murakami (har endast Fågeln som vrider upp världen på min läsrepertoar). Hemma finns första delen av 1Q84, skall kasta mig över den så fort jag kommer hem från semestervistelsen

... vilket tyvärr är alltför snart, men vi tänker inte på det just nu. Lyssnar på Katedralen från havet (Idelfonso Falcones). Tyckte först Johan Rabaeus läste så bra, men nu tycker jag mer och mer att han inte tar allvarliga partier på - allvar, utan läser som om det är en småskojig bok mest hela tiden. Kanske skulle ha läst den som pappersbok ändå. Fast då hade jag aldrig läst den.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår