Pågående läsning: historisk kärleksroman

Här är en bok jag kommer att läsa ut. Jag måste nämligen, jag har fått den av Booked.nu för att läsa den och skriva om den, haha. Simona Ahrnstedts senaste roman De skandalösa.

Det kommer nu inte bli ett problem, för jag gillar att läsa den. Historisk kärleksroman! Jag trodde det inte. Jag trodde ändå att det skulle kännas fånigt och i värsta fall klichéartat. Men det gör det inte. Nå, jag har ett par hndra sidor kvar, så än är inte sista ordet sagt. Men det känns icket tvångsmässigt att läsa den, tvärtom undrar jag vad det ska bli av det hela (och då trodde jag ändå att jag lätt skulle räkna ut det á la Harlequinroman. Öh, som jag nog inte läst någon, så vem är jag att antyda nåt).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår