Till Dakarrallyts ära - Jens Liljestrand

Dakarrallyt har just dragit igång för i år. Jag följer det i tredje person så att säga, men det gör jag gladeligen. Häromåret kom en novellsamling som blev prisbelönt med tidningen VI:s litteraturpris 2008, och jag har spanat på den länge. I dag var det dags, och till Dakarrallyts ära har jag nu inköpt Paris-Dakar av Jens Liljestrand.

Jag köpte även till bra pris i pocket Klas Östergrens Den sista cigarretten (två r och två t i hans titel). Jag har aldrig läst Östergren och är tveksam men nyfiken. Denna bok valdes pga temat med Den döende dandyn. Vi får väl se! Men den ser jag särskilt fram emot att läsa/testa.

Dock läser jag just nu vad som förmodligen redan blir årets bästa bok. Jag går ut hårt! Återkommer om denna favorit.

Kommentarer

  1. Jag ser ett lokalt tema: Du har köpt Den sista cigaretten och jag har köpt Äntligen icke rökare. Hade en liknande bok tidigare men har lånat ut den. Nu gör jag ett nytt försök.

    SvaraRadera
  2. Ta det gärna som ett tecken! :-) Innerligt lycka till.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår