Dagens semesterlista

lyder som följer: Sarahs nyckel av Tatiana De Rosnay (just nu slut, men kommer alldeles snart i ny pocketutgåva med filmomslag eftersom - den kommer som film också. Vanligtvis gillar jag inte filmomslag, men jag tycker nog bättre om det nya omslaget än första pocketupplagan som ser alldeles för "rosigt" ut. Förresten, den inbundna har ytterligare ett omslag, vad olika alla tre är. http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?search_word=sarahs+nyckel&language=&ac_used=no ), Båten av Nam Le, In the Kitchen av Monica Ali (som jag börjat läsa på), Boys av Anna Ringberg. Sen gillar jag att läsa s.k. ungdomsböcker mellan varven och just nu är jag väldigt nyfiken på Hungerspelen av Suzanne Collins.

För övrigt: spana in till exempel Månpockets sida om aktuella böcker, sånt som kommer ut under våren. Oj vad roligt med alla nya små miniböcker. Till exempel ska jag helt klart testa Konsten att vara otrogen på Facebook av Gunilla Bergensten. Den kommer om ett par månader.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår