Det är klart att

Utrensning av Sofi Oksanen borde jag ju läsa. Den kanske jag tar med på semestern, faktiskt.

Sen är jag så grymt sugen på att läsa något mer än Vita tänder av Zadie Smith. Vita tänder var en sån där bok som jag kände var bra men rätt snårig att läsa, dessutom tjock och det tog en oändlig tid. Tills jag åkte på semester till Åre. Medan mina polare var ute i backen på dagarna (jag är dålig på utförsåkning i "riktiga" backar) så sträckläste jag resten av boken och den var HUR bra som helst. De flesta som läst Zadie Smith tycker att ingenting riktigt varit så bra (på långa vägar till och med) som Vita tänder, men att man absolut kan läsa Om skönhet med behållning. Den har jag, och Autografjägaren också. Dit jag vill komma är att Zadie Smith känns sedan Åreresan som en semesterförfattare för mig. Men jag har dem endast inbundna. Tror jag får packa mest böcker och så köpa kläder på plats, hehe. Hm... bra idé.

Jag tror faktiskt inte någon av hennes böcker finns tillgängliga på svenska längre.

Apropå den här semesterläsningen (som alltså ligger ett tag framåt i tiden så hur mycket som helst kommer att ändras angående vad jag är sugen på att ta med mig) så känner jag inte alls för att ta med någon deckare. Jag har länge tänkt köpa nästa i serien (för mig) om kommissarie Knutas av Mari Jungstedt, men så kände jag i går - jag är färdig med det där gänget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår