Paris-Dakar - Jens Liljestrand

Puuh. Det känns så. Jag klarade det, och det är över. Det här var jättebra noveller, jag har verkligen ingenting att anmärka på vad gäller språk, upplägg, twist etc. Men ack så dystopiskt. Om man kan säga så. Det tog energi från mig att läsa denna bok. Jag är ändå jätteglad att jag gjorde det, för det var faktiskt fantastiska små berättelser.

Jag vet inte var jag läste att vissa av novellerna var publicerade tidigare. Och sista novellen, Definition, är jag ganska säker på att jag har hört läsas på radion. Det var lite coolt.

Bäst var: hm hm. Mellanområdet tror jag. Men Big Sister var också väldigt bra.

Nu ska jag läsa nåt HELT annat.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår