Inköp

Ojsansa. Jag köpte fem böcker på Bokus i dag. Det var 4 för 3 på pocket, och så ville jag ha Dennis Lehanes Ett land i gryningen och den var inte med i kampanjen, så jag tog den utöver. Dessa köpte jag som 4 för 3:

  • Ordets makt och vanmakt - Jan Guillou
  • Älskade syster - Joyce Carol Oates
  • Ett stråk av rött - Elizabeth George
  • Världens lyckligaste folk - en bok om Danmark - Lena Sundström
"En hör inte dit", sa Brasse i Fem myror. Jag är själv förvånad över att jag ville ha Ett stråk av rött, jag har aldrig läst Lynleydeckarna, dock sett ett par avsnitt när den gått som serie och gillat. Av någon anledning har jag velat ha denna bok i flera veckor, kan inte sätta fingret på vad. Jag som ska läsa en Mari Jungstedt, jag kommer ju få en överdos av deckare.

Världens lyckligaste folk var väl ett överköp, den har jag nyss haft hemlånad och har all möjlighet att låna igen. Men även om jag haft en inbundet-upplevelse nyligt (med Älskade krig, gillade att läsa inbundet alltså) så håller jag fortfarande mest till på pocketsidan, så det köpet försvarar jag genom att tro att jag kanske faktiskt kommer att läsa hela boken nu. Det blev nämligen min fjärde bok när jag insåg att inte hela pocketsortimentet ingick i 4 för 3, och jag redan hade valt tre som faktiskt ingick i kampanjen.

Tog gratisfraktalternativet som tar lite längre tid för leverans, men jag har inte bråttom... tänker hinna smälla campingboken tills dess, vilket normalt sett inte borde vara något problem. Men rätt vad det är gör man en massa saker hela dagarna i stället för att läsa som det var tänkt, när man får semester.
















Tänkte lägga in bilder på alla fem, men väljer av tekniska skäl endast en, och det blir Guillous bok, tycker att han ser ut att ha en sån underbar skrivarbetsplats. Litegrann tycker jag dock att han fånar sig med att hålla fast vid den där skrivmaskinen. Men kanske håller han en skrivmaskinsfärgbandsfabrik någonstans vid liv genom att fortsätta använda den.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår