Det här med genre

Är i sluttampen på Patient 67 av Dennis Lehane. Hur ska det gå? Just nu tycker jag inte att denna bok borde stå under kategorin deckare, även om det förstås inte är en deckare utan en thriller, men jag skulle vilja ha det till att det är en mycket spännande roman.

Ett tag där tyckte jag att jovisst, jag vill läsa (lyssna på) den här boken, men det där med slagsmål är inget för mig, för att inte tala om alla (hittar på:) "längst upp på tornet fanns en brant vägg, och till höger om väggen fanns en vajer som sammanlänkade muren med C-flygeln." Jag fattar inte sånt, jag får inte bilden i huvudet, och ett tag tyckte jag det var väldigt mycket sånt. Dessutom svårare för mig att lyssna på sånt, jag förstår skrivna ord bättre än lyssnade. (Det är därför jag måste lyssna på så enkla ljudböcker som möjligt.)

Men vissa saker har Lehane beskrivit väldigt bra. Jag klarade nästan inte av att lyssna på när huvudpersonen fick ett monstermigränanfall, och kort efter det fick jag själv en jobbig huvudvärk/migrän i flera dagar, och det kändes som om bokens migrän triggade igång min egen. Aj aj, det var mycket plågsamt att lyssna på. Jag kände att om jag hade varit huvudpersonen hade jag velat dö ifrån den huvudvärken.

Efter denna ljudbok tänker jag faktiskt ta mig an vampyrbok nummer två, New Moon, och jag ser fram emot det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår