Plötsligt annan läsning

Jahaja! Åkte till stugan för en dagsutflykt på min lediga dag. Tittade in i lillstugan som jag brukar bebo för att se att all var som det skulle, och för att vädra lite. Hur det var föll blicken på den lilla hyllan i hörnet. Fick syn på, som i en inzooming i en film, Johanne Hildebrandts bok Älskade krig - en bok som jag tidigare fått frågan om jag hade och ville låna ut. Det hade jag så gärna gjort, men när jag inte hittade den antog jag att jag hade slängt den, eftersom jag inte alls kände för att läsa den (både boken och författaren).

När det sen därute i stugan visade sig att jag inte fått med mig min egen pågående bok började jag helt enkelt läsa Älskade krig. Och vad ska jag säga, jag blev då väldigt fast ganska snabbt och har nu läst 80 sidor och tänker inte låna ut den förrän jag läst ut den, haha! Så kan det gå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår