Nu är jag ingen golfare

Sällan sport och väldigt sällsynt med golfinslag i mitt liv. Men visst känner jag till Annika Sörenstam. Ska t ex lyssna på hennes Sommarprogram i P1 när det är dags i sommar. Men jag himlade ändå med ögonen när jag läste att det ska komma en Annika Sörenstam-kokbok. Verkar vara lite i samma anda som Per Morbergs kokbok: recept och lite biografi, självklart med en stor skillnad: Per Morberg är utbildad kock. Mat, minnen & golf ska Sörenstams kokbok heta, och utkommer i mitten av augusti på Ica bokförlag.

Nu börjar jag tänka som Boksyster, vem blir nästa kändis med en bok? Hon listade ju ut att Charlotte Perrelli var en trolig kandidat, och mycket riktigt kommer hon med en träningsbok i början av augusti. Apropå Perrelli så skulle jag ju kunna tänka mig att Pernilla Wahlgren är en favorit för bokförlagen, men vad skulle hon kunna komma med för bok - att ge ut en modebok låter lite vågat men är det enda jag kommer på. Fast det är faktiskt Pernilla Wahlgren som inspirerat mig till min favoriträtt fetaostsallad med bulgur till kycklingburgare.

Men nej, Pernilla Wahlgren är inget förslag i dagsläget, hennes blogg är "för" populär fortfarande för att det ska vara aktuellt.

Jag gissar att... hmm. Jag är dålig på det här. Bingo Rimér och Katrin Zytomierska i en föräldrahandbok.

Kommentarer

  1. Häftig layout du fått på sidan och i rätt färg och allt.
    Ang kändisar så vet jag att följande är på gång med böcker: Ingvar Oldsberg, Malin Berghagen och Magnus Hedman. Ingvar ska skriva om yoga, nej, jag menar Malin ska skriva om yoga.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, skojare där!

    Jaa, rätt färg, tjoho!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår