Ranelidfeber

Plötsligt ska "alla" läsa Björn Ranelid. Ranelid har haft folklig framgång senaste tiden tack vare programmet Stjärnorna på slottet. Jag gillade honom sedan tidigare (efter att ha haft en i sammanhanget kort period då jag skakade på huvudet och undrade vad han hade för rådgivare egentligen).

Har dock endast läst en bok, den självbiografiska romanen Till alla människor på jorden och i himlen, och den var faktiskt fantastiskt bra. En bok jag rentav tänker på ibland.

Har testat en annan (vilken?) och la ner försöket redan efter ett par sidor. Nu känner jag som "alla andra" att jag också vill läsa nåt mer. Jag kände mig faktiskt oväntat intresserade av en av hans senare böcker när den var ny, och jag tror att det var Ansikte av eld. Läste dock aldrig.

Jag har haft minst en men troligen två Ranelid förutom den jag har läst. Nu törs jag inte leta dem, om det skulle vara så typiskt att jag gjort mig av med just dessa.

Har sett han på rikt på hotellet i Göteborg när jag och en kollega (samma som ovan) var där för bokmässan 2008. Han var kortare än man tror.

Kommentarer

  1. Såg just nu beskrivningen av bladvändare. Kul beskrivning av ditt yrke. "..kalendrar och sånt"

    SvaraRadera
  2. Och visst var det väl så att han var snyggare också?

    SvaraRadera
  3. Jomen självklart. ;)
    Oj, här har jag visst inte skrivit på länge.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår