Glömma

Alltför ofta blir det så att jag glömmer böcker. Nu senast t ex har jag helt glömt bort Oryx & Crake som det inte var många inlägg sedan jag skrev om.

Jag har också glömt Högläsaren. Den tyckte jag ju till och med om och har läst halva.

Varför blir det så? Det vet man inte helt säkert, jag har i grunden dålig läsdisciplin. Om jag förr i världen inte kunde sluta läsa så har jag numera svårare att fortsätta läsa sammanhängande under alltför lång tid.

De böcker jag faktiskt läser ut är de jag läser på bussen eller ljudböckerna. Allt annat får jag nog numera betrakta som bonusar. Fast visst händer det, jag menar inte att loppet är kört, i så fall skulle jag inte fortsätta att köpa böcker.

Kommentarer

  1. Bra att du kan lyssna på ljudböcker. Jag har inte prövat än därför att jag tror att jag skulle somna, har hört att en del gör det.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att jag inte somnar, för jag lyssnar när jag promenerar. Väldigt fiffigt, gärna går jag lite längre bara för att höra mera.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår