Mäh, jag menade ju kines

Haha, mitt trötta inlägg i går. När jag skrev "spekulationen om en annan japan" så var det faktiskt Mo Yan jag menade... hade läst det någonstans, men tyckte absolut att det stod att han var japan. Nå, ingen ära till mig, som inte ens orkade ta reda på hans namn igen i går.

Vad ska jag göra med beskedet, jag vet inte. Försöka lära mig de titlar som kommer säljas. Just nu är jag tveksam till att jag kommer läsa nån, men vem vet.

Måste fundera på vilka nobelpristagare jag läst något av. J. M. Coetzee, Selma Lagerlöf, Pär Lagerkvist (Dvärgen, braaa), William Golding, Doris Lessing och Tomas Tranströmer. Har börjat på en bok av Mario Vargas Llosa som jag hittade igen häromdagen.

Rudyard Kipling förmodligen, jo, jag har Djungelboken i en ungdomsklassikerutgåva (ej förkortad). Nåt utdrag av Erik Axel Karlfeldt.

Borde läsa: Sigrid Undset, Thomas Mann (på gång, strax), Ernest Hemingway, Laxness (har en bok, tror att det är Islands klocka), Wislawa Szymborska, och många fler förstås. Herta Müller.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår