Jag ska väl också gissa och spekulera

Inte för att jag har läst så många andra nobelprisspekulationer. Såg däremot att oddsen för Haruki Murakami är väldigt låga, jag gillar inte att man kan spela på detta och att oddsen sjunker drastiskt för någon dagen före tillkännagivandet. Som tydligen skett med Murakami. Nå, det vore roligt om han fick det. Vet att folk brukar önska sig Alice Munro som vinnare också, så det kan jag haka på eftersom jag gillar noveller. Ska till och med läsa någon i kväll har jag tänkt.

Eftersom jag gillar noveller och den bästa novellsamling jag läst är Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska av Claire Castillon så önskar jag henne som vinnare. Fast hon skriver ju romaner också, och dem har jag inte läst.

Spekulationen om en annan japan och även ett afrikanskt namn tycker jag också var bra, mitt eget namn utanför "heta listan" får bli Conde Maryse.

Då får vi se i morgon då. För första gången på flera år är jag inte ledig när det meddelas.

Kommentarer

  1. Noveller är ju bra, det går snabbt att sätta sig in i vad författaren skriver för något!

    SvaraRadera
  2. Det är toppen, man behöver inte läsa en hel bok om man inte vill eller har tid med det.

    Intressant projekt du har, ska spana in det. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår