Aha! Kallentoft, jag är dig på spåren

Kallentoft skrev först fyra böcker efter de fyra årstiderna: Midvinterblod, Sommardöden, Höstoffer, Vårlik. Sen var han inte klar ändå och skrev Den femte årstiden. Nu fortsätter böckerna om Malin Fors, och han går nu in på elementtemat och första fortsättningsboken heter Vattenänglar. Eld, jord och luft återstår och hur går det sen? Naturligtvis: Det femte elementet.

Elementärt.

För övrigt verkar "svar på tal"-boken Från en säker källa (Harrison & Schein) vara rena rama sömnpillret. Som en skoluppsats granskar den texter, artiklar, källor och gräver bakåt i tiden "men X kände inte Y vid den här tiden" (ej citat, men där betyder X typ Kungen och Y typ Camilla Henemark). Gäsp. Har inte hört nån som är intresserad av denna bok. Kanske har den inte varit ute tillräckligt i media ännu, den släpptes ju faktiskt till alla först i dag.

Ska återkomma med något så ovanligt i denna blogg som kokboksinlägg, något som är en gåta eftersom jag är särskilt kär i kokböcker. Det började med att jag läste så mycket och skrev om Tareq Taylors sylta och saftabok, då kände jag att spärren är släppt och nu är det bara att frossa i kokböcker här också.

För övrigt är jag såå förlorad i Min kamp 2 av Karl Ove Knausgård. Avdelning tjata.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår