Just nu läser jag (verkligen)

Hade tänkt undvika sådana här inlägg, där jag skriver vad jag läser. Detta eftersom jag så ofta tappar farten och inte läser färdigt, inte just då i alla fall. Läste häromveckan en bokblogg som var så snygg, blogginnehaverskan skrev endast inlägg på de böcker hon läst.

Men mitt syfte med att ha bokblogg är väl inte riktigt på det sättet. Och nu läser jag verkligen denna bok, så jag behöver inte känna ågren över att jag snart har övergivit den för jag är på sidan 255 av 443 och jag tycker att det är SÅ bra: Min kamp (1) av Karl Ove Knausgård. Dessutom ett lånat, oläst inbundet exemplar, och den är så tung och fin med sina vita sidor. Denna första del är ju utgiven i pocket nyligt, tvåan är utkommen, lika inbunden och fin som ettan jag nu har. Så den ågren jag nu känner är i så fall i vilket format jag ska komma att läsa tvåan (och resten) eftersom jag inte riktigt ger mig råd att köpa inbundna nya böcker. Och bibliotekens exemplar lär inte vara så vita och fina som denna bok jag nu har... vilka problem man kan ha.

Nu ska jag genast läsa vidare, jag befinner mig på landet och regnet trummar utanför. Jag läser lika gärna ute som inne, så mig stör inte regnet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår