Höstplaner

Första planen för hösten är att läsa ut Knausgårds Min kamp. Har inte läst så mycket bok överhuvudtaget de senaste veckorna, eller man kan säga efter semestern, förutom de dagar jag vistats på "lantstället" och alltså känt mig ledig.

Så det blir nummer ett. Sedan väntar Augustenbad en sommar av Anneli Jordahl, och det är väl den bok jag längtat mest efter i höstsläppet, men med Siri av Lena Einhorn tätt efter. Så jag hoppas att det blir de böcker som följer.

Sen verkar det ju oundvikligt att läsa Niceville. Fast jag börjar tänka att jag kanske ser filmen i stället... och apropå det så kom jag därmed att tänka på en annan bok som blir film, En dag av David Nicholls. Fast den boken vill jag verkligen läsa.

Suck, jag visste att jag inte skulle börja lista böcker! Jag vill ju hemskt gärna också fortsätta läsa Boys av Anna Ringberg.

Okej, jag tar En dag efter Augustenbad. En dag borde gå snabbt att läsa, relativt.

Jag kanske börjar beta av listan i kväll. Känner verkligen lässuget nu, och mesta delen av Min kamp har jag ju faktiskt läst på ett par dagar bara. Biter nästan på naglarna när jag funderar över hur jag ska göra med del två. Vill inte köpa den inbundna, men vill läsa den inbundna. Vill dock inte gärna läsa ett tummat och bläddrat ex där sidorna blivit skrynkliga och i värsta fall gulnade! Ska gå och snoka på ett bibliotek och se hur deras böcker ser ut. Gratis är gott, men det är inte allt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår