Har börjat småläsa Vargas Llosa lite

Eftersom jag har en förkärlek för författarbiografier alternativt självbiografiska romaner så blev det Tant Julia och författaren som blev den bok av årets nobelpristagare Mario Vargas Llosa som jag inte kunde stå emot. Har läst några sidor i den, och sällan är jag med om att så direkt dras in i en bok och känna att den är oemotståndlig. Verkar mycket lovande. Det går dock trögt på "hemmaläsarfronten" just nu, jag plöjer mest böcker när jag åker buss för tillfället. Får väl se om jag lär mig att hitta datorns avstängningsknapp lite tidigare på kvällarna...!

Denna finns nyutgiven i storpocket, jag kallar det "pocket" i etiketterna fast det inte är "lillpocket" alltså. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår