Köpa



Jag ba tvärköpte Oryx & Crake av Margaret Atwood i går. Såg den plötsligt och oväntat och slog till. Nu ligger den här och är jättefin i sitt nya omslag efter nytryckningen. Känns som min julbok.

Funderar på att testa nåt nytt: att ha tre böcker på gång samtidigt. Vid sängen har jag nämligen novellsamlingen Ingen hör hemma här mer än du av Miranda July och jag tänker att fördelen med noveller är att jag inte behöver komma ihåg hur det går, riktigt. Eftersom varje historia avslutas på några sidor.

Oryx & Crake är annars en typisk bussbok för mig, men jag har en annan nu som jag inte vill släppa eller tappa takten på, men jag är så grymt sugen på Atwood. Har endast läst en bok av henne, och det är den jag har som visningsbild här i bloggen, så bra tyckte jag den var alltså: Den blinde mördaren.

Så jag funderar på att läsa min nya bok "hemma", fast inte vid läggdags alltså.

Kommentarer

  1. Oryx och Crake är en alldeles fantastisk bok! Jag funderar faktiskt på att läsa om den innan jag sätter tänderna i Atwoods nya. Vissa saker i O&C återkommer nämligen i den nya, vad jag förstår.

    Och Tjänarinnans berättelse måste du ju bara läsa också! Och Kattöga! Och allt annat av Atwodd, såklart :)

    Nick

    SvaraRadera
  2. Atwood, inte Atwodd ;)

    Nick igen.

    SvaraRadera
  3. Ja, vad roligt! Jag är riktigt peppad, bara inte i riktigt skarp läsarform just nu. ;) Kanske kommer igång när jag blir lite julledig.

    SvaraRadera
  4. ... och jahaa! Det är förstås därför Oryx & Crake tryckts om nu.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår