I denna ljuva sommartid - Mari Jungstedt

Jag tror jag har någon sida kvar i boken, men jag betraktar mig som klar. Efter japanen tog jag med mig Jungstedt på bussen, och det var ju nästan fånigt vad snabbt det gick att läsa ut den.

En helt okej deckare, är sammanfattningen. Jag kan nog säkert komma att läsa någon fler i serien. Om jag läser deckare får det gärna utspela sig i icke storstad och gärna udda, karg natur. Så att hennes böcker utspelar sig på Gotland är definitivit ett stort plus och en anledning till att jag gillar dem. (Fler i den kategorin: Åsa Larsson - Kiruna, Arnuldur Indridason - Island, Ann Cleeves - Shetlandsöarna. Öh, när jag tänker efter är nog miljön enda anledningen till att jag ens testat att läsa böckerna och läst fler, jag faller egentligen inte för deckarhistorierna riktigt.)

Betyg 3 och tack och hej.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår