Ångra

Jag måste ångra mig från min svarskommentar i förra inlägget: jag kommer inte att ha läst ut japanen i helgen. Fast det är rätt spännande nu där min läsning pågår.

Höll på att köpa på mig en massa böcker i dag, men hejdade mig till slut, när jag tänkte på alla olästa böcker i hyllorna (och på golvet...) här. Men dessa är jag sugen på att skaffa:

  • Oryx och Crake, Margaret Atwood
  • Vågorna, Virginia Woolf (visste jag inte att jag var sugen på förrän internetbokhandeln jag besökte föreslog den)
  • Simone och jag, Åsa Moberg (typiskt mig att falla för denna typ av biografi utan att ens ha läst författaren det handlar om. Åsa Moberg har jag dock läst, boken om hennes manodepressive man, och denna bok handlar delvis om det, så)
  • Varulven, Aksel Sandemose hade jag också "kryssat" för (OBS! Har ingenting med Twilight- och vampyrtrenden att göra, denna är utgiven av Albert Bonniers Klassiker)
Sen pratade Tomas Tengby så varmt om Reggie Nadelsons deckartrilogi (som jag inte visste att det var) som inleds med När jorden rämnar, så den blev jag jättenyfiken på. Utspelas i New York tiden efter 11 september (originaldatumet, så att säga).

Allt i pocket!

- - -

Nämen äsch, jag tror jag köper ett par av dem ändå.

Kommentarer

  1. "Simone och jag" var en bra bok minns jag, även om det var ett tag sedan jag läste den. Du behöver nog inte ha läst om Simone innan.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår