Tagit upp igen

Blev/blir tvungen att åka buss ett tag eftersom mitt fordon lagt av. Det har inte gjort så jättemycket hittills eftersom det dels har regnat, och dels passar jag på att läsa på bussen.

Så efter Och allt är förvridet (som jaa, jag bar med mig på bussen, det är nog första inbundna boken jag burit med mig) stoppade jag ner Dödgrävarens dotter, Joyce Carol Oates, igen. Den är verkligt, verkligt bra. Jag kan inte hitta andra ord just nu. Jag måste nog förresten gå och lägga mig och läsa i den. Oj oj, hur ska det gå för flickan Rebecca nu. Kommer hon hitta sina bröder, vill hon ens det?

Har efter flera år av fluktande till slut beställt och nu fått hem en inredningsbok om Christiania. Den är på danska och engelska. Fantastiska hus och lösningar, och kreativa inredningsstilar. Ett urval är gjort förstås, men det är jättekul att titta på bilderna framför allt.

Hade möjlighet att tjuvkika i den för några år sedan och har hållit lite koll på den hos internetbokhandlarna sedan dess. Nu började det kännas som om den höll på att ta slut, så när Adlibris hade den slog jag till.

Köpte också en pocket av en fransk författare. Har lite franska böjelser för närvarande eftersom jag har en systerdotter som befinner sig i Paris. Småläser också i Bombyx av Anne Rambach. Boken jag nu fick hem heter Utrop och är skriven av Céline Curiol, och den ser jag fram emot.

Vi får se om jag måste stolla till det ordentligt och köpa två nya böcker, som alltså bara finns i inbundet ännu: skulle vilja läsa Jan Guillous skrivarlivmemoarbok Ordets makt och vanmakt, och så vill vill vill jag ha Jonas Karlssons nya novellsamling Den perfekte vännen. Ska vänta lite och se om jag har möjlighet att låna dem på enkelt sätt, men jag skulle inte tro det. Den sistnämnda måste jag bara ha. Punkt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår