Min bokrea

Visst har jag handlat på bokrean! En av mina stora hobbyer är att samla på böcker. I butik köpte jag

  • Processen - Franz Kafka
  • Lantliga scener - Amos Oz
  • Korparna - Tomas Bannerhed (försökte lyssna på denna men det var omöjligt, tror den passar mig bättre i textform - och jag tror verkligen att boken passar mig)
  • Rocky 20 (gav bort, men tänker läsa själv också)
  • Säsongens vego - Pia Hall. Bästa fyndet. En riktigt bra kokbok som utgår från färska råvaror efter säsong. Mycket glad för den.
Från Bokus köpte jag detta, som inte fanns i butik:

  • Din kropp skriker efter vatten - Dr. F. Batmanghelidj (okej, titeln och namnet låter som ett skämt, men det är faktiskt en intressant bok om kroppens behov av vatten och salter)
  • Undersökningen - Kristina Hultman (hm, när jag väl fått hem boken vet jag inte varför jag köpte den, men den var mycket billig (pocket) och eftersom jag läste att Boksyster var sådär nöjd med boken så blev jag skumt nog så där nyfiken att jag tänkte att jag skulle vilja läsa den. Så där funkar jag ibland. Nu läser jag inte recensionen i den bloggen igen bara för att jag just skaffat mig den, men för övriga nyfikna går det bra)
  • och bästa fyndet av alla: Brev till Yves - Pierre Bergé. Bland det bästa som finns, brevbiografier. Yves Saint Laurents livskamrat skrev under ett drygt år efter sin älskades död brev till honom (citat från baksidestexten). Endast 29 kronor! Trodde inte mina ögon. Har velat läsa boken sedan innan den kom ut. Den är så fin! Liten och "torr". Känns dock hjärtskärande, hoppas jag klarar att läsa den. Ska börja i kväll. Jaa, man kan läsa flera böcker, bara man gör det på olika ställen! Så det så.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår