Tonårsbok: svensk i Paris

Jag läste mest boken Paris, chérie - så där säger folk, alltså av Ida Pyk för att den utspelar sig till största delen i Paris. Ni måste bläddra i den och kolla på insidan av pärmarna, massa fina små paristeckningar! Jag blev inte besviken på Parisinnehållet heller, det uppfyllde alla förväntningar.

I övrigt var boken helt okej, möjligen ljum. Jag tyckte att det var ganska lite "go" i tjejen och kunde inte fatta hur hon kunde få modelljobb. Situationen hemma i Sverige kändes aningen tillrättalagd. Men sen tänkte jag att den här tjejen kanske inte är yvigare än så här, hon är ganska stillsam, känner saker men har inte behovet av att skrika ut det eller börja knarka. Ganska skönt, när jag kom på det. Ja, jag gillade boken i alla fall, den var läsvärd.

Bild Rabén & Sjögren

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår