Ljudbok på promenader

Först måste jag tipsa om att Marie Hermansons senaste bok Himmelsdalen just börjat som radioföljetong i P1. Jag lyssnar på poddavsnitten i mobilen, helt perfekt. Jag är inte van att lyssna på en pågående följetong som bara sänts i någon dag, utan brukar komma igång när nästan hela boken sänts och jag därmed kan lyssna på ett par avsnitt per dag om jag vill.

Därför letade jag upp den ljudbok jag började på för nåt halvår sen men inte orkade lyssna klart på, Denna dödens kropp av Elizabeth George. Jag ledsnade ganska rejält på den, men nu har jag nog råkat "spola fram" några avsnitt och då var den mycket bättre, haha. Jag funderade rentav på att försöka lyssna stillasittande hemma, men jag vet av erfarenhet att då blir det ändå att backa tillbaka eftersom jag tappar koncentrationen.

Jag önskar att det var mer Cornwall, det var det jag gillade så mycket med förra boken Stråk av rött. Men det får gå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår