Boken som fick mig att återuppta läsande på buss

Min iPhone är lite för bra och rolig för att jag ska slita mig särskilt mycket från den när jag åker buss. Mejlar och surfar och kollar allt möjligt.

Men nu har jag börjat läsa en bok som sparar batterierna lite. Har länge sneglat på Jonathan Troppers Sju jävligt långa dagar i pocket och till slut blev det köp. Hade bläddrat lite i den och konstaterat att jag nog minst lika gärna kunde läsa den på engelska. Men - både omslaget och titeln var mycket tråkigare på engelska, så då blev det allt den svenska. Och den är jättebra. Tragikomisk, med betoning på det komiska. Det är så där lite överraskande också, så att jag plötsligt måste fnissa till och vill säga "hehe".

Jag har inte läst hans förra (första?) bok Konsten att tala med en änkling men den har jag ju hört att folk är jättenöjda med.

Kolla här, att jag inte valde den engelska boken. Bokus bjuder på bilder.

 

Hm, jaja, det är inte fult och dåligt, men det var nog det att jag hade hunnit vänja mig vid den svenska före. Ser nu att det är Gilla förlag som gett ut hans böcker, jag gillar nog dem. Vet inte hur mycket jag har läst förutom norska Jag reser ensam av Tore Renberg, men jag har sett flera som jag velat läsa, och Renbergs bok var bra och i min stil. Jenny Jägerfeld har jag ju småläst också, har nog glömt bort att fortsätta (började lyssna som radioföljetong också).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår