Nästa nörderi: Sylvia Plath

Det är på tiden att jag läser nåt av Sylvia Plath. Och Glaskupan kanske är en sån där måste-bok. Minns att den fanns i ett reahörn länge en gång, men jag köpte den aldrig, synd. Hittade den nu att köpa i engelsk pocket, kanske vågar jag prova. Och så ångrar jag att jag aldrig köpt Brev på födelsedagen av Ted Hughes. Även den finns på engelska... vi får se, jag vill köpa allt just nu. Lustigt nog har jag Sylvia Plaths dagböcker, men även om jag har läst i den så känns det som att jag inte borde göra det förrän jag har läst det hon själv avsåg att man skulle läsa... liksom. Plus att dagboksboken är jättetjock.


Anledningen till att jag kom på detta är att jag kom hem från jobbet lagom till filmen Sylvia började, med Gwyneth Paltrow och Daniel Craig (som Ted Hughes) och den är ju himla bra. 


Jamen The Bell Jar kanske jag köper, den var billig och fanns i lager.

Kommentarer

  1. Åh roligt med boksnack, måste kommentera här med och säga att jag verkligen tyckte om Glaskupan. Så den kommer du inte ångra att ha läst.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra! Jag har beställt den, på engelska. Kan nästan inte förstå att jag inte läst den tidigare. :)

    SvaraRadera
  3. Vi boknördar måste hålla ihop.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår