Stora bokbytardagen i dag

Ska vi byta - ska vi byta böcker? Ska vi byta böcker med varann?

I dag är det Stora bokbytardagen. Först var jag verkligen entusiastisk, ville till och med arrangera en bokbytesdag i min stad. (Vilket med väderfacit i hand var verkligt tur att jag inte gjorde, regnet står som spön i backen i dag.) Sen började jag tänka mer och mer på vad jag i så fall skulle vilja byta bort. Det kändes dumt att byta bort något som jag tyckte var dåligt eller som jag tror är dåligt. Och de som är bra vill jag ju ha kvar... 

Så mitt förslag till mig själv är att jag under en dag läser byter ut den bok jag egentligen läser till en helt annan bok, för en dag. Spännande liv.


Men för er som KAN skiljas från böcker, bra eller dåliga (för jag tror inte det spelar någon roll), så uppmuntrar jag att byta böcker med varann.

Jag har också valt vad jag ska läsa i dag, med anledning av pratet om kungen och "Gudfadern": Ers majestäts olycklige Kurt av Lena Ebervall och Per E Samuelson.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår