Jag borde läsa:

Det här inlägget är mer som en påminnelse till mig själv, att detta är böcker jag faktiskt funderat på och velat kolla in närmare. Det handlar om äldre böcker, det är därför jag behöver påminnas.

Torgny Lindgren: vad som helst egentligen, men jag fastnade för Dorés bibel. Och! Jag kollade just i min bokhylla (tack för att jag börjat ordna böckerna i bokstavsordning), och jag har den! Den är inte jättetjock heller.

Märta Tikkanen: Rödluvan. Denna har jag lånat av en person. Jag läste ju Tikkanens Två för ett tag sedan, biografin om Märta och Henrik Tikkanen, och då blev jag sugen på att läsa en bok som var en roman av henne. Har hört att den är svårtillgänglig, men vill testa ändå. Synd att jag inte läste den på direkten efter Två.

Skulle vilja läsa alla tre systrarna Brontë. Jag vet inte ens om jag har läst Jane Eyre, eller om jag bara vet allting om den ändå. Tror att jag har Wuthering Hights, just på engelska alltså, men nånting säger mig att den kommer aldrig bli läst, på det språket alltså.

Kanske får börja schemalägga mitt läsande. Skriva in det i kalendern.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår