Världsbokdagen 23 april

Världsbokdagen i dag. Jag har inte firat stort, men jag har verkligen försökt fira. Blev till största delen ett internt/invärtes firande där jag tänkte på böcker och mitt eget läsande, och det kan väl inte vara fel i alla fall.

Jag minns inte ens om jag skrev exakt samma sak i förra inlägget och är för trött för att kolla: men Blonde är fortfarande bra, och fortfarande tjock och/men jag känner att när jag läst så här långt (drygt 500 sidor) så borde min belöning vara att historien slutar och jag får se hur det går. Men jag har alltså mer än 300 sidor kvar ändå. Hörde att boken från början var 1400 sidor och att Oates höll på att gå under medan hon skrev den, och att det var med möda den ändå gick att krympa till de 840 eller vad det blev till slut.

Nu läser jag alltså mest på bussen, och det är därför det ändå inte går fortare än vad det gör. På kvällarna är jag oftast för trött för att det ska vara idé att öppna en bok. Just nu känner jag att det inte ens var någon större idé att skriva ett blogginlägg, jag längtar bara tills jag skrivit färdigt, haha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår