Bibliotek

Men skiit. Jag skulle ju gå på vårt bibliotek i dag. Men jag glömde alldeles bort det, gråvädret gjorde mig nog grå i hjärnan. I morgon är det stängt. Skiiit. Skulle även läsa nya numret av Vi läser, bl a intervju med Kristina Lugn gjord av Martina Lowden, låter ju för bra.

Det jag tänkte låna på biblio är Leilas bakbok (som inte heter så utan A Piece of Cake), mest av nyfikenhet, och När jag fyller 40 ska jag vara snygg, rik och lycklig (och yngre) av Gunilla Bergensten av... nyfikenhet kan vi väl kalla det också. Jag vill inte äga den, men varför inte läsa och varför inte nu.

Hade inte ens tänkt på möjligheten att låna kokböcker på biblioteket, men det är ju genialt. Samma med att läsa tidskrifter. Kom på det när jag stod och kikade in genom fönstrena på ett stängt bibliotek i helgen.

Kommentarer

  1. Vissa får ju vänta på boken "När jag fyller 50 ska jag vara....osv". För vid 40 var jag varken snygg, rik, lycklig eller yngre.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår