Dag 9 - En bok som du inte trodde du skulle gilla men som du älskade

Den här rubriken fastnade jag på. Det är väl bara när jag pluggat som jag överhuvudtaget börjat läsa en bok jag inte trodde jag skulle gilla, och de böckerna har jag i så fall passat på att glömma. Tänkte välja Blonde av Joyce Carol Oates, eftersom jag inte trodde att en roman om Marilyn Monroe skulle engagera mig särskilt mycket, men den visade sig vara fantastisk. Det hade varit ett bra val.

Men nu såg jag den i bokhyllan, och det blir Min kamp 1 av Karl-Ove Knausgård. En bok jag dröjde med att läsa, den var för hyllad helt enkelt. Men till slut så. Och oj, vilken semestervecka det var, när jag satt med katt och bok i knät i en husvagn och sträckläste så jag fick nackspärr. Underbart. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår