Pocketquiz

Jag hoppar oftast över sådana här olika slags tester som dyker upp på Facebook. Men heter något pocketquiz, då är jag med!  

http://pocketquiz.se 

Så här blev mitt resultat: Hägring 38, När kejsaren var gudomlig samt Björn Ranelids Förbjuden frukt från ett fruset träd. http://pocketquiz.se/romanquiz/resultat_e.php

Hägring 38 av Kjell Westö läser jag redan genom att jag lyssnar på den som radioföljetong, och den är smått fantastisk. Kejsarenboken har jag inte tänkt så mycket på ännu, däremot tänker jag läsa Julie Otsukas första bok på svenska, Vi kom över havet. Den ligger här i väntehögen.

Ranelid. Jag är alltid öppen för en Ranelid, men de flesta får passera. Har läst en som var jättebra, och en som jag inte kom längre än 40 sidor på, och det har gjort mig överskeptisk dessvärre. Den här titeln fastnade jag för när den kom - visst hör man Ranelid själv uttala de allitterade orden? Jag tycker alltså att titeln är mer rolig än vacker, inledningsvis. Men i vilket fall, jag tänkte att ja banne mig, den här boken ska jag läsa. Blev lite besviken när jag insåg att pocketen kommer först i november. För japp, det här är en typisk pocketbok för mig, den läser jag inte i något annat format, den kommer att vara SÅ fin i pocket. 

Självklart läser jag annat, så det är inget problem att jag måste vänta på den. Jag har läst halva Tillbaka till henne av Sara Lövestam, gott så tills vidare, jag återkommer, och så har den fått lägga sig lite vilande medan jag huggit in på Stå inte för nära kanten av Annika Mayer. Jag har nämligen fått mitt livs första recensionsex till min blogg! Fortsättning följer...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår