Ännu ett tema: cirkus

Nu vill jag läsa Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow (Water for Elephants) (Sara Gruen) och även Elefantskötarnas barn (Peter Høeg). 


Den sistnämnda för mig in på ytterligare ett tema: Böcker som andra säger inte är nåt vidare. Høoegs bok blir nummer ett i den kategorin, och så lägger jag till Sommaren utan män av Siri Hustvedt. 





Bilderna hämtade från Bokus, förlagen är Bra Böcker, Norstedts och Norstedts. Bilderna på Bokus på inbundna respektive pocketupplagans omslag av Elefantskötarnas barn är spegelvända. Jag har boken 2,5 meter härifrån men orkar inte gå och kolla vilket jag har. Undrar om det ÄR olika eller om det råkade bli så. Måste ta reda på det. 

Kommentarer

  1. Roligt tema, böcker som andra inte tycker är något vidare.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår