Sommarpratare 2011

Hela listan på värdarna i Sommar i P1

De flesta jag vill lyssna på är bokrelaterade. Det blir dessa jag skriver in i kalendern:


  • Mark Levengood
  • Torgny Lindgren
  • Maria Wetterstrand
  • Beate Grimsrud
  • Gustaf Hammarsten
  • Dilsa Demirbag-Sten
  • Carl Bildt
  • Sara Stridsberg
  • Birgitta Ohlsson
  • Yukiko Duke
  • Johan Wester
  • Karl Ove Knausgård
  • Ghita NØrby
  • Leif GW Persson
Det betyder inte att jag kommer att stänga av radion om någon annan pratar, men dessa vill jag testa att höra på. Och till stora delar kommer jag att podda ner deras program efteråt. Finns faktiskt en stor fördel med det, inte bara att man kan lyssna när man kan, utan också att man slipper musiken. 1½ timme blir inte mer än 50-55 minuter utan musik (som man ärligt talat ändå oftast inte direkt gillar - man - jag, i alla fall). 

Och precis som i fjol, fastän jag inte minns vem det var, så känner jag mig lite jäktad att läsa några böcker innan författarna ska prata. Det gäller Min kamp av Knausgård (som jag läser nu), En dåre fri av Grimsrud (som jag börjat på och tycker är bra, ofattbart varför jag inte slutfört den) och Sara Stridsberg, där den bok jag har hemma är Drömfakulteten. Skulle väl gärna läsa hennes Darling River annars. 

Men det är det här med ledighet och ambitioner. Jag ska länka till en krönika om detta. Jag hade nästan kunnat skriva den själv, inklusive titlar och allt. Ja, jag har väl i stort sett gjort det, flera gånger kanske till och med. Skönt att man inte är ensam! Vilket jag också erfar när jag besöker boktipset.se. För övrigt en toppensida för den som vill vistas bland bokläsare.

Kommentarer

  1. Gillar din kommentar om Grimsrud: "Ofattbart varför jag inte slutfört den".

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår