Otrogen

Började läsa De vilda detektiverna av Roberto Bolaño i helgen. Den verkar bra. Surrig och inte så lite litteraturnördig. Vi får väl se vad det blir, har bara läst ca 40 sidor ännu (av liksom 700).

Men nu känner jag mest för att fortsätta läsa i Min kamp (1) av Karl Ove Knausgård, som jag läst ungefär lika långt i. Tja, det kanske kan få vara så, att jag växlar lite mellan olika böcker. Den är ju då också tjock, för övrigt. (Det finns en tanke som gnager i mig, och det är att jag föredrar Min kamp för att den är inbunden. Och större. Större stil. Jag har inte problem med att läsa pocketar, men kanske börjar jag ändå få 40-årssyn.) Jag, som helst inte läser tegelstenar pga att det tar så lång tid, har insett att jag får "ta" de här tjocka böckerna också. Nyss läste jag ut Och allt skall vara kärlek av Kristian Lundberg, och den var bara på 170 sidor. Precis före det läste jag En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella, och den var mittemellantjock och okrånglig, vilket gör att den hamnar på tunna boksidan ändå. Så att det blir en blandning ingår i läsandet, menar jag.

Nu blir det i alla fall semester för hela slanten, och just nu har jag inga planer på nånting, så vill jag läsa så har jag tid!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår