Fortsätter

Ja, jag fortsätter att tänka på semesterböcker. En författare som jag totalt glömt bort men som nu känns nödvändigt är Hakuri Murakami! Kafka på stranden är väl den bok som ligger bäst till, eller bäst till kanske Sputnikälskling ligger, pga att den är tunnare, haha.

Men så fick jag brådis med både In the Kitchen av Monica Ali och A Fair Maiden av Joyce Carol Oates, båda har jag nyss nämnt här. Brådis blev det för att plötsligt såg jag boken   - på svenska alltså! Trodde inte ens den var på gång att översättas och nu står den i bokhandelns hyllor. Så nu måste jag ju lägga på ett kol... samma med Oates, den boken kommer på svenska i mars. Vore gode fint att ha läst den då. Började häromkvällen och den känns inte alls oöverkomlig!

Angående Monica Ali: hon skrev Brick Lane för några år sen, en jättebra bok om indier i London. Á la Zadie Smith kan man tänka, men, eller ja, men på egna ben och som sagt jättebra. I denna nya bok har inom parentes sagt inte en enda indier dykt upp (ännu).

Ett sätt att hinna läsa allt jag vill är att hänga mindre på internet. ;) Så vi får väl se, hm.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår