Fem

Jag tror jag bestämt mig för att ta med fem böcker på semesterresan. Kanske inte läser alla, men så har jag att välja på. Minst en engelsk och det blir antagligen A Fair Maiden (Oates).

Har en "busslista" också nu när jag läst ut Den sista cigarretten (som var bra) och det är Norrtullsligan av Elin Wägner, och efter det fortsätta på In the Kitchen av Monica Ali. Det kommer nog ta ett tag, så jag planerar inte längre fram än så.

Oh, det kommer att komma så mycket roliga pocketar under våren. Om jag inte hinner läsa den innan dess (vilket jag hoppas) så kommer jag då att skaffa mig Min kamp av Karl Ove Knausgård. Del 1, då.

Nu hade det ju passat med en lista med kommande pocketar, men jag fick lite minnesförlust förutom Knausgård, allt annat ligger senare fram i tiden och kändes lite väl tidigt att tipsa om (t ex Niceville i sommar - för övrigt obegriplig svensk titel på en bok som i engelskt original heter The Help, författare Kathryn Stockett).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår