Tjocka böcker

Tänkte mig ett ärligt fortsatt försök på Per Hagmans bok Vänner för livet. Men den är inbunden och tjock, suck. Hopplös att läsa i sängen och i solstolen blir det mjölksyra i armarna efter ett tag. Nä, det vet jag inte, men jag satt och föreställde mig och kände att det var sannolikt.

Skriv inte så tjocka böcker, folk!

Men jag tror jag försöker ändå.

Ser just nu filmen Garp och hans värld. Filmen är jättebra, och boken är makalöst bra så den rekommenderar jag extra mycket. Finns såvitt jag minns i pocket, annars bibliotek. Författare John Irving. Hur hittade jag den boken egentligen? Läste den flera gånger när jag var ungdom. Den måste ha funnits i hemmet.

Bokomslag på aktuell pocketutgåva

... och en filmbild.

Kommentarer

  1. Fantastisk bok och filmen var också så bra. Gillade Hotell New Hampshire också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår