Jag hade visst inget köpstopp

Jag trodde att jag hade köpstopp på böcker. Men nu inser jag att det var aldrig något beslut, bara något jag tyckte. I går köpte jag Kattöga av Margaret Atwood, pocket. Som vanligt har jag inte läst ut någon av pågående böcker (få se nu, det handlar om Vänner för livet / Per Hagman, In the Kitchen / Monica Ali, Stråk av rött / Elizabeth George, för att bara nämna några) men vill så hemskt gärna börja läsa min nya bok. Och det borde jag väl, varför köpte jag den annars nu? Då borde jag ju ha väntat ett par månader, men då hade jag kanske aldrig gjort det och så hade det blivit jättetråkigt.

Hade solen lyst i dag hade jag haft ett läsarmaraton ute på altanen, men nu är jag inte så sugen. Behöver städa också efter första jobbveckan då allt har lämnats åt sitt öde. Var har jag dammsugaren förresten?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår