Vidare val

Med Hjulströms bok utläst och den som jag nämnt påbörjade av Thulin och Östergren så börjar jag ladda upp för lite, ska vi säga, mindre lättsmälta grejer. Nej, hur ska jag säga då. Men ja.

Fortsätter på Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates, som jag övergav för att hastigt läsa Keplers Hypnotisören, och sen ska jag ta mig an Anneli Jordahls nyutkomna Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet). Trevlig recension av Martina Lowden i DN häromdagen (vars bok jag för övrigt också måste/tänker läsa ut snart). Inte bara på så sätt att recensionen var positiv angående boken, den är bra skriven också. Hon är bra på ord, Lowden. Boken handlar om Ellen Key och hennes kärlekshistoria med litteraturkritikern Urban von Feilitzen, vilken mest försiggick brevledes, om jag förstått det rätt. Dock en roman.

Hm, med tanke på denna bloggs namn så är det väldigt lite pocket i den än så länge. Dödgrävarens dotter finns i pocket... tillägger jag då.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår