Sjukt nöjd + läst en bok

Det blev verkligen bra för mig nu när jag kan låna böcker till plattan. Det är t.o.m. nu lättare med den gamla än med den plattan som jag köpte enkom för det (och sedan kraschade, se tidigare inlägg). Mycket nöjd.

Jag har dessutom läst en bok, och det på två dagar. Vi, vi vaktmästare av Jack Hildén. Ingen storsäljare, ingen nyhet. Jag har bestämt mig för att inte ha dåligt samvete för att jag inte läser "det allra senaste", och dessutom skriver om det i något jag kallar min bokblogg. Hur som helst, den var bra. Poetisk och betraktande. Fick mig att fundera lite extra på min egen jobbsituation, och om den leder till nånting. (Troligt svar: nja.)

Men nu har jag semester, och jag har en lånad bok kvar på plattan för denna månad. Har goda förhoppningar om att jag kommer att läsa den också faktiskt. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår