Mest pocket. Mer och mer e-böcker.

Då skaffade jag läsplatta! Tjohoo, och det är så bra och jag är så glad. Den är liten och lätt och rymmer hur mycket som helst. Skön att läsa på, och jag trycker bara på en knapp som jag håller tummen på, när jag ska bläddra. Alltså, det är svårt att förklara fördelarna med att läsa på en läsplatta. Jag kan bara konstatera att det verkar passa mig. Jag läste en del på min iPad och tyckte det var okej, men ligga i sängen och läsa på paddan innebär tyvärr kramp i tummarna efter ett tag. Och läsplatta visar sig vara mycket skönare för ögonen. 

Är det då slut med pappersböcker i mitt läsande? Vad händer med "mest pocket"? Det är inte slut, och namnet blir kvar. Jag blir fortfarande gladast av pocketböcker, dessa fina minivarianter till överkomligt pris. Liksom tidigare finns det vissa böcker jag helst läser som inbunden bok. Och andra som jag bara MÅSTE ha när de kommer ut i pocket. (Illies Århundradets sommar: 1913, Lars Norén: En dramatikers dagbok 2005-2012 (trots att jag inte tror att jag skulle läsa ens hälften)). Men nu kanske det blir mer pengar över till att köpa alla dessa fina kokböcker... hehehe. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår