Kino i Cannes

Jag ser inte så mycket film som jag vill.

Ja, det var ju en tråkig inledningsmening på ett inlägg som handlar om film! Men i alla fall. Jag gillar film och gillar att lyssna på Kino i P1, det blir samma sak för mig som att lyssna och titta på litteraturprogram, jag gillar grejen och pratet och kan ta det till mig utan att läsa varenda bok som finns.

Just nu är det filmfestival i Cannes, och Kino sänder en massa poddar från festivalen. Det kändes konstigt att Roger Wilson inte skulle vara med, fast jag vill glatt genast nämna att jag tagit nya programledaren Saman Bakhtiari till mitt radiohjärta. Och så visade det sig att Roger Wilson ÄR med i poddarna, tillsammans med Saman Bakhtiari. Vilken fullträff, ja det tycker jag faktiskt. Sedan kommer Jenny Aschenbrenner och löser av Wilson, också finfint. Jag har nästan maratonlyssnat på alla poddarna i dag, tror jag har någon kvar eller del av någon kvar (blev lite hit och dit eftersom för det första Sveriges Radios app är lite nyuppdaterad, dock bra, och jag började lyssna när jag körde moped, fortsatte lyssna när jag gick ut med hunden, och fortsatte ytterligare när jag for ut och sprang. Så jag tror att jag kan ha råkat hoppa lite.

I alla fall har jag stort nöje av att lyssna på detta manuslösa ivriga prat om film och filmfestivalen, så tack till er som gör poddarna!

Jag har också upptäckt ett nytt radioprogram, för mig nytt menar jag då, Kritiken, också i P1. Radio, radio! Jag har inga planer på att skaffa någon ny ljudbok just nu, det är för mycket bra radio för tillfället. Ska återkomma om ett inlägg om radioföljetongen.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår