Sorokin i radioföljetongen

Tror jag har nämnt att jag lyssnar på Snöstormen av Vladimir Sorokin på SR:s radioföljetong. Tyckte den var himla bra i början. Men nu kan jag säga att: den har tappat mig. Men jag lyssnar ändå. Jag var först så nöjd över att jag både läser en pappersbok (Glupahungern av Andrea Lundgren) och lyssnar på en bok som båda är definitivt fiktion, som hittar på saker som inte finns. (Eller vad vet jag.) Hur mycket jag än gillar "autofiktion" - lika mycket gillar jag att just nu läsa nåt som är väldigt mycket påhittat. Att jag slipper tänka "undrar om just det här hände på riktigt" när jag läser.

Men som sagt, jag hänger inte med i Snöstormens svängar längre. Men Rolf Lassgård läser bra, om än något för överdrivet i vissa "roller" för min smak, men nog bra för att jag ska vilja lyssna klart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår